Vad?
Vi testar ett "mobilt kontaktcenter" där råd- och stödkoordinatorer ger invånare stöd direkt, hänvisar vidare eller hjälper vidare på annat sätt.
Hur?
VI sätter samman ett agilt team med tvärkompetenser som utgår från KC och som arbetar och utforskar arbetssättet med att erbjuda råd- och stöd på olika arenor i staden.
Varför?
Råd- och stödkoordinatorernas (SOF) effekthemtagning påvisar att behovet av uppsökande verksamhet gentemot invånarna är stort. Råd- och stödkoordinatorerna ser behov av ytterligare kompetens i arbetsgruppen för att möta invånarnas behov, och då framförallt från AMF, VOF och KC. En annan vinst med en stadsövergripande Råd- och stödfunktion, där respektive förvaltning ”äger” tjänsten, är att samverkansarbetet mellan förvaltningarna kan bli smidigare, mer naturligt och självklart.
Effektmål
- Snabbare service till invånare
Utmaningar
- Hur kan vi öka invånarnas trygghet och säkerhet?
- Hur kan vi göra invånarna mer delaktiga och medskapande?
Drivs av
- Socialförvaltningen / Kontaktcenter