Digitalisering & Teknik

Smittsäker leverans av digitala inköp

Realiserad

Smittsäker leverans av digitala inköp

Vad?

För att öka våra kunders självständighet har de nu möjlighet att göra digitala inköp av livsmedel och mediciner.

Varför?

Genom den digitala inköpstjänsten kan kunderna i lugn och ro handla hemifrån och hemservicepersonalen kan ägna mer tid till övriga tjänster och service.

Hur?

Under rådande coronapandemi har den digitala inköpstjänsten kompletterats med e-Drop, skåp med kyl- och låsfunktion, i nära anslutning till kundens bostad. På så sätt kan både livsmedel och mediciner levereras på ett säkert sätt utan att riskera smittspridning.

Publicerad: 12 maj, 2020
Senast uppdaterad: 24 april, 2024

Effektmål

Minskad tid för medarbetare i hemservice som ägnas åt att genomföra och koordinare inköp

Kontakt

Namn: Robert Skans
E-post: Robert.Skans@helsingborg.se

Namn: Tina Olofsson
E-post: tina.olofsson2@helsingborg.se

Namn: Katarina Lückander
E-post: katarina.luckander@helsingborg.se