Vad?
Pitch 45 är ett nytt forum där aktörer kan presentera sina varor eller tjänster för staden. Under ett 45 minuter kort digitalt eller fysiskt möte får en aktör presentera, pitcha, sin idé för relevanta personer i staden. Mötestiden innehåller också en dialog mellan aktören och de medverkande från staden samt en avslutande reflektion där den säljande aktören inte är med.
Hur?
En Pitch 45 ska föregås av en process och dialog med aktören. Då skapas en förståelse för vad aktören anser sig kunna erbjuda staden, som möter ett behov hos oss. Det kan till exempel handla om praktikplatser eller arbetsträning. I den processen bestäms det vilka tjänstepersoner och funktioner som ska vara med på Pitch 45. Varje Pitch 45 kräver en skräddarsydd uppsättning samarbetspartner. Allt beror på område, syfte och bransch.
En första test av upplägget har genomförts som tydligt visade att detta var något att utveckla och gå vidare med. AMF utvecklar nu upplägget tillsammans med inköp och upphandlingsenheten och aktörer från företag och civilsamhälle. En ny Pitch 45 kommer att äga rum under hösten.
Effektmål
- Pitch 45 leder till att fler sociala mål i upphandlingar realiseras och ger fler personer en möjlighet att få en anställning eller att ta signifikanta steg mot en anställning.
Utmaningar
- Hur får vi alla i samhället att bli anställningsbara eller självförsörjande?
Drivs av
- Arbetsmarknadsförvaltningen