En äldre kvinna står i en park och använder sin mobiltelefon En äldre kvinna står i en park och använder sin mobiltelefon
Social omställning, Teknologisk omställning

Personaliserad upplevelse på helsingborg.se

Avbruten

Vad?

Vi testar om det går att personanpassa upplevelsen på helsingborg.se, vår största kanal in till vårt totala serviceutbud. Med miljontals besök varje år, finns data som vi kan använda för att skräddarsy upplevelsen och rekommendera relevant, korrekt och säkert innehåll utifrån kundens fokus.

Hur?

Framtidens kommunala webbplats låter kundens fokus styra upplevelsen. Kunden vill hitta rätt information direkt – enkelt och smidigt – utan att behöva känna till att vår interna organisation. AI-lösningen som testas är ett sätt att börja jobba mer datadrivet utifrån kundens behov.

Varför?

Vi tror att detta test kan ge oss värdefulla insikter om hur kundernas behov ofta sträcker sig över förvaltningarnas gränser, och att AI kan hjälpa oss att bli ännu mer relevanta i vårt erbjudande till de vi finns till för. Både för den som söker information på helsingborg.se, men även för kunder som utför ärenden på webbplatsen.

Utmaningar

  • Hur kan vi förenkla invånarnas vardag med hjälp av ny teknik?

Drivs av

  • Stadsledningsförvaltningen

Drivs av

Stadsledningsförvaltningen

Kategorier

AI, Lärande

Omställning

Social omställning, Teknologisk omställning

Kontakt

Beatrice Fransson

Estimerad budget

250000