Närbild på en mobiltelefon som visar en resebild Närbild på en mobiltelefon som visar en resebild
Teknologisk omställning

Digitalt värdskap

Realiserad

Vad?

En teknisk lösning som kan servera stadens besökare information och inspiration som är relevant för hen, här och nu.

Hur?

Genom att hämta data från olika befintliga plattformar och samla i en produkt gör vi det enkelt och lättillgängligt för våra besökare att hitta information och inspiration här och nu. Med smarta filtreringar kan besökaren få relevant information utifrån t.ex. intressen, väder, säsong, färdsätt etc.
Vår lösning är också relevant för besöksnäringen då den kan bidra till merförsäljning för hela destinationen. Lösningen kan också bli ett verktyg som underlättar för besöksnäringen att ta hand om sina gäster på bästa sätt.
Lösningen kommer även att bidra till hållbar destinationsutveckling genom att bl.a. sprida ut besöksflödena.
I maj 2023 släpptes den första versionen, visithelsingborg.com. Denna ska nu testas på invånare och besökare.

Varför?

De digitala kraven från besökaren ökar och förändras samtidigt som de digitala plattformarna och kanalerna är oändliga. Hur undviker vi att besökaren får allt i knäet utan istället får det som är relevant. Både den information som besökaren aktivt söker men också bli inspirerad till nya upplevelser.

Effektmål

  • Stärka känslan av värdskap och kundnöjdhet hos Helsingborgs besökare.

Drivs av

  • Stadsledningsförvaltningen

Drivs av

Stadsledningsförvaltningen

Kategorier

Applikation

Omställning

Teknologisk omställning

Kontakt

Evelina Castro Johnsson

Estimerad budget

500000